Seurakunta tukenasi

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiiden puoleen. Pappi, diakoniatyöntekijä, nuorisotyöntekijä ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.

Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään:

• jos tunnet itsesi yksinäiseksi tai haluaisit keskustella luottamuksella
  • haluat tarkastella uskoon ja hengelliseen elämään liittyviä kysymyksiä
  • tarvitset aineellista apua yllättävän elämäntilanteen muutoksen seurauksena ja kun perusturvan antama toimeentulotuki ei riitä
  • kun haluat pysähtyä ja uudelleen arvioida omaa elämäntilannettasi

Diakoniatyöntekijä

Diakoniatyöntekijä-lastenohjaaja  Jaana Penttilä, päivystää diakoniatoimistossa maanantaisin klo 9-13.  Muina aikoina sopimuksen mukaan. Työntekijän tavoittaa puh. 040 156 4749

Ruoka-apu

Ruoka-apu on kaupan lahjoittamaa hävikkiruokaa ja sitä jaetaan seurakuntatalolta keittiön puoleisesta ovesta. Voit tulla hakemaan ruokakassin, kun sinulla tai perheelläsi on tilanne jolloin tarvitaan lisäapua talouteen.

Ruokajako on toistaiseksi perjantaisin klo 10.30 - 11.00. Muutoksista ilmoitetaan seurakunnan uutisnosteessa ja srk-talon ovessa.

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi