nalle kirkossa

Päiväkerhokirje

Lapsenne on liittynyt seurakunnan päiväkerhoon.

Iloitsemme siitä! Toivomme koko perheenne kokevan

rikkaana yhteyden kotiseurakuntaan. Haluamme

yhdessä teidän kanssanne etsiä lapsenne parasta.

Tervetuloa!

Tämä kirje sisältää yleistä tietoa päiväkerhosta sekä käytännön ohjeita.

Päiväkerho ja koti

Päiväkerho on seurakunnan kasteopetusta ja tukee samalla kodin kasvatustyötä. Toivomme suhteiden kodin ja seurakunnan välillä muodostuvan kiinteiksi ja hyviksi. Toivomme myös, että voimme yhdessä kotien kanssa tehdä kerhoista mahdollisimman hyviä lapsille. Aikuisillekin järjestetään mahdollisuuksia tulla mukaan: odotamme teitä retkille ja juhliin sekä ideoitanne ja iloitsemme kyvyistä, joita kerholaistemme perheistä varmasti löytyy. Myös jumalanpalveluksiin kutsumme koko perhettä. Päiväkerhollakin on toisinaan oma osuutensa jumalanpalveluksen toteuttamisessa. Siitä lähetämme tietoa erikseen koteihinne.

Mitä kerhossa tehdään?

Päiväkerho antaa virikkeitä lapsen koko persoonallisuuden kehittymiseen. Päiväohjelmaan sisältyy mm. hartaushetki, liikuntaa, luovaa toimintaa, eväshetki, vapaata ja ohjattua leikkiä, musiikkia, satuhetki ja päätöshetki. Kerhokerran ohjelman jäsentyy kulloiseenkin aiheeseen. Ohjelma muuntuu päivittäin lasten ja heidän tärkeiden asioidensa mukaan. Tärkeintähän kerhossa on juuri lapsi ja se, että hänellä ja koko hänen ryhmällään on hyvä olla.

Mitä mukaan kerhoon?

Lapselle on hyvä varata kerhoon vaatteet, joissa on mukava puuhailla. Sisätossutkin ovat tarpeen. Pyydämme merkitsemään ainakin tossuihin ja saappaisiin lapsen nimen. Evääksi kerhoon riittää voileipä tai hedelmä. Juomat pyydämme laittamaan muovipulloon. Makeisia emme toivo tuotavaksi kerhoon. Lelupäivänä lapsi saa tuoda kerhoon oman lelun. Toivomme kuitenkin, että leikkipyssyt ja teräaseet jätetään kotiin.

Muita tärkeitä tietoja

• Kerhotilan ovet avataan 10 minuuttia ennen kerhon alkua. Toivomme, ettei lasta tuoda eikä lähetetä kerhopaikalle aikaisemmin.
  • Pyydämme ilmoittamaan lastenohjaajalle, mikäli lapsella on lupa lähteä kerhosta ilman saattajaa.
  • Jos lapsi on poissa kerhosta, toivomme, että siitä ilmoitetaan lastenohjaajalle.
  • Sairauksista, allergioista tai muista mahdollisista seikoista, joista ohjaajan on hyvä olla selvillä, pyydämme myös ilmoittamaan. Tiedot ovat luottamuksellisia.
  • Kerhon lastenohjaaja keskustelee mielellään kaikista lapsenne ja kerhon toimintaan liittyvistä kysymyksistä.